Hertz най-накрая се отърва от 30 000 електромобила

Един от гигантите в бизнеса с коли под наем отчете почти $3 млрд. загуби през 2024 г.

Пламен Георгиев,
Hertz

Getty

Hertz влезе в новинарския поток през октомври 2021 г., когато обяви, че купува 100 000 автомобила Tesla на стойност $4,2 млрд. по онова време, главно седани Model 3. Не мина много време, за да стане ясно, че това е било лошо решение. Затвърждават го и финансовите резултати, които се равняват на загуба в размер на 2,9 млрд. долара през 2024 г.

Стратегията за оздравяване включваше продажбата на 30 000 електромобила от автопарка, като сега стана ясно, че Hertz най-после са успели да се отърват от тях през последното тримесечие на миналата година, след като разпродажбата им започна през 2023 г.

Защо планът за преминаване към електромобили се провали? Електрическите превозни средства често са далеч по-евтини за експлоатация от техните конвенционални събратя, но само когато се използват постоянно. Според MarketWatch „електрическите автомобили не са популярни сред наемателите на коли предвид ограничената мрежа от станции за зареждане в САЩ.“ За тази цел колите под наем, които стоят бездействащи на паркинга, не правят нищо, освен да струват на самата компания за коли под наем разходи.

От Hertz уточняват, че не се отказват напълно от електромобилите. Вместо това те коригират автопарка си въз основа на търсенето, премествайки повече електрически автомобили в региони с по-висок процент на внедряване и по-добра инфраструктура за зареждане, като Калифорния, където използването на електромобили е значително по-разпространено.

Засега Уест вярва, че марката е в позиция да обърне тенденцията. Но пазарът е по-малко уверен в това. Акциите на Hertz паднаха с около 11% след излизането на отчета за приходите.

Hertz